Glue Pull Repair (GPR)

Het proces voor het maximaliseren de resultaten van het uitdeuken door middel van lijmtechniek.

Ons proces helpt je om het meeste uit uw deukherstelgereedschappen te halen.

Lijmtrekreparatie is de minst ingrijpende reparatiemethode die beschikbaar is voor autoschadehersteltechnici die in de carrosseriewerkplaats werken. Leg je oude gereedschap als las-apparaat en spijkers neer en pak je lijmpistool op. Keco GPR-systemen brengen uw reparaties naar een hoger niveau.

Het reparatieproces met lijmtrekkingen zal de behoefte aan lassen in uw carrosseriebedrijf aanzienlijk verminderen. Voor uitdeukers zal het het starten van reparaties door middel van lijmtechniek de snelheid en kwaliteit waarmee je reparaties kunt uitvoeren aanzienlijk vergroten.
Door een betere kennis van lijmtechnieken, zul je sneller en daarmee efficiënter kunnen werken.

Onze 6-stappen maximaliseren de resultaten die je behaalt Het proces is hands-on en gericht op het beheersen van je werk en je werkomgeving. Bij lijmtrekken komt geen magie kijken. Het begrijpen van de processen en een paar eenvoudige richtlijnen maken het je makkelijker om het juiste gereedschap te gebruiken voor het optimaliseren van de hechting.

 

De 6 stappen in lijmtechniek door Keco:

  1. Clean

  2. Check

  3. Choose

  4. Coat

  5. Correct

  6. Continue

 

1. Clean

Is mijn werkoppervlak schoon?

Reinig het werk oppervlak grondig met Remover.
Als een waxverwijderaar of ontvetter nodig is, gebruik de Remover dan na het ontvetten en polijsten opnieuw. Vergeet niet om tabbladen schoon te maken met Remover.

2. Check

Temperatuur, temperatuur, temperatuur.

Heb je de temperatuur gecontroleerd? Gebruik je een warmtepistool om de hechting te verbeteren?

De paneeltemperatuur, paneelmateriaal en lijmtemperatuur zijn van vitaal belang voor het succes van uw reparatie-inspanningen.
Deze aspecten zijn van cruciaal belang voor het maximaliseren van de hechting van de lijmtabs.

Vereiste overwegingen om rekening mee te houden:

    • Materiaal — Staal, HSS staal of Aluminum
    • Paneel Temperatuur — 24 graden Celsius - 35 graden Celsius is optimaal
    • Lijm Temperatuur — Heet, Smoking Hot, and Runny

3. Choose

Welke lijm heb ik nodig?

Er zijn slechts 3 soorten lijm nodig voor 99% van de reparaties.

All Purpose
Deze lijm is geweldig voor de meeste toepassingen. Het is stevig genoeg om te gebruiken voor snelle, pittige hagelschade, maar flexibel genoeg om multi-actie aan te kunnen.
Trekt grotere, complexere reparaties aan

Set Up Time
Small Tabs = 20 – 30 sec
Large Tabs = 2 – 4 min

Eenvoudige, kleinere deuken
Deze lijm is ideaal voor kleinere deuken. Het is minder flexibel en kost minder tijd om in te stellen. Hierdoor kun je sneller bewegen met meer korte pulls.

Set Up Time
Small Tabs = 15 – 25 sec
Large Tabs = 1 – 3 min

Complexe, grotere deuken
Deze lijm is ideaal voor grotere, complexere deuken. De flexibiliteit en de langere insteltijd staan gelijk aan een langere werktijd, zodat je langer de tijd hebt.
meerdere acties de deuk te minimaliseren.

Set Up Time
Medium Tabs = 2 – 3 min
Large Tabs = 6 – 7 min

Bekijk ons volledige lijm assortiment >>

Vergeet niet om een lijmpistool van goede kwaliteit te gebruiken:

Je lijm moet heet en vloeibaar zijn om je te zorgen dat de lijm goed hecht. We hebben een breed aanbod aan lijmpistolen die allemaal voldoen aan de vereiste voor reparaties.

Bekijk ons volledige assortiment lijmpistolen >>

Welke lijmdoppen heb ik nodig?

De lijmdoppen moeten KLEINER zijn dan de hoge punten van de deuk. Selecteer een tab in de vorm van uw deuk of de lijn van de deuk en plaats deze binnen de laagste punten van de deuk.

    • Stijve tabs = ondiepe deuken
    • Flexibele tabbladen = diepe deuken

Bekijk het volledige assortiment lijmdoppen >>

Welk gereedschap heb ik nodig voor lijmtechniek?

K-Beam = Deze "brugtrekkers" zorgen voor de meest nauwkeurige trekkingen bij middelgrote tot grote deuken.

Technici kunnen de voeten op een sterk deel van het paneel plaatsen om zo de druk op één gebied te houden en de krachten te verdelen over de overige (rechte) delen van de panelen.

 

 

K-Bar = Ideaal voor extreme randen bij middelgrote tot grote deuken.

De setup op deze tool is snel.
Je kunt door de hefboomwerking de trekkracht
goed bepalen. 

 

 

Robo Lifter = Hagel, kleine deuken of middelgrote vouwdeuken.

Biedt technici de mogelijkheid om het metaal te "masseren" in plaats vanomhoog of opzij te trekken.

 

Slide Hammer = Trekt snel voor een breed scala aan deuken.

Biedt minimale controle

 

 

Welke knockdown heb ik nodig?

Bekijk ons hele assortiment Knockdowns >>

 

Red Slapper = Opstaande deukranden

Te gebruiken in combinatie met een body hamer

 

 

 

Blue Slapper = het rechtmaken van randen

Slapper vormt zich naar bochten

 

 

 

Blending Hammers = medium to large deukranden

 

 

 

 

Knockdowns = small, scherpe deukranden

 

 

 

4. Coat

Hoe breng ik de lijm en lijmtabs aan?

Vergeet niet! Je MOET je tabbladen schoonmaken voordat je het oppervlak met lijm bedekt. Dit is cruciaal voor het bereiken van maximale hechting.
Gebruik Remover om ervoor te zorgen dat je je lijmtabs correct schoon hebt gemaakt.

Gebruik een lijmpistool van hoge kwaliteit en zorg ervoor dat je lijm heet wordt! Het moet helemaal vloeibaar zijn en ECHT HEET wanneer het uit het pistool komt.

Bekijk meteen ons assortiment lijmpistolen >>

  1. Vul het oppervlak van de lijmtab
  2. Plaats de tab lichtjes op het paneel
  3. Wacht tot de lijm is gestold
    • De tijd van stollen kan variëren, afhankelijk van het type lijmtab en de omgevingstemperatuur van uw omgeving

Over onze lijm

Laat je niet intimideren door de waanzinnige hoeveelheid lijm.
Bekijk de onderstaande afbeelding om de juiste lijm voor de klus te kiezen.

Bekijk ons volledige assortiment lijm >>

 

5. Correct

Wanneer gebruik ik lijmtechniek en wanneer een knockdown?

Gebruik hetzelfde proces dat je zou gebruiken als je bij punt-lassen zou doen. Til de dieptepunten op. Sla de hoogtepunten terug. Maar reparatietechnieken met lijmtrekkingen maken dit nog gemakkelijker door het toegevoegde oppervlak van een lijmtab in vergelijking met een gelaste spijker / nagel.

DENK ERAAN: Je hoeft GEEN verf meer weg te slijpen of de deur meer te beschadigen dan hij al is. Dit is een van de belangrijkste voordelen van lijmreparatie ten opzichte van puntlassen.
Bescherm zoveel mogelijk van de OEM-verf en beschadig de e-coat absoluut NUL.

Gewoon trekken. Nadat de deuk is getrokken, kun je eenvoudig de hoge tonen terugslaan. Als je een balk of ander aanhoudend trekgereedschap gebruikt, kun je die trekkracht op de deuk houden terwijl je tegelijkertijd rond de deuk stoot.

Verhoog de kwaliteit van uw reparaties, verminder de hoeveelheid benodigde bodyfiller, bescherm de e-coat, behoud meer van de OEM-lak, en STOP punt lassen.

 

6. Continue

Schuren, vullen en schilderen


Egaliseer het, schuur het glad, primer het en schilder het! Dat is het. Stappen 1-5 las je alles wat je nodig hebt om een reparatie van hoge kwaliteit te bereiken, zonder verven. Mocht het dan toch nog nodig zijn, dan kun je de reparatie vervolgen door 'ouderwets' te schuren, vullen en schilderen.